978-84-80531-06-1 Título
Memoria encesa.  
Autores Valdes Costales, Xose Manuel           
Editorial Trabe  Nº edición  Año  Ene/1998
Colección  Albera  Nº colección  Páginas  97 
 
Materias



Poesia en asturiano


Encuadernación  Rustica 
Largo  Ancho 
Idioma  Asturiano 
Estado
Sin stock, podemos pedirlo
Sin stock, podemos pedirlo
  P.V.P. 
 
   8,50
 
 
Reseña del libro
Como los clásicos, Xosé Manuel Valdés Costales nun escribe llibros de poesía, sinón poemes que depués se presenten a los llectores revistíos cola forma d'un llibru, ún, que va completando con vagar y sabiduría, ensin priesa. Nun importa muncho que'l títulu se repita al cabu de diez años, nin l'orde nel qu'apaecen los poemes. Depués d'una llarga y poco difundida obra poética en castellán, baxo l'epígrafe Memoria encesa foi adelantando dende 1987 les sucesives entregues de la so poesía n’asturianu en revistes como Lletres asturianes o Adréi. En 1989 xuntó en llibru, col mesmu títulu, venti poemes, una edición cásique clandestina que tuvo una vida abegosa y poca difusión. Nesta nueva edición, a los poemes asoleyaos naquel llibru xuntamos los que foron apaeciendo per revistes y periódicos nestos anos, y unos pocos más que son inéditos. El llibru complétase cola traducción al asturianu de seis poemes del portugués Fernando Namora, que se publicaron primero na revista Lliteratura en 1992. Xosé Manuel Valdés Costales nació en Quintueles, Xixón, en 1948. Estudió Maxisteriu n'Uviéu, entamando depués estudios de Filoloxía que nun acabó. Tien una llibrería de vieyo na cai Gastañaga d'Uviéu. 
 
Bio-bibliografía del autor
José Manuel Valdés Costales es poeta y librero de lance en el Oviedo Antiguo. Su vida entre libros, sedentaria y rutinaria, no oculta un pasado interesante: en 1974, con veinte años cumplidos, se fue en moto desde Asturias a Portugal para saludar la esperanza que significó la Revolución de los Claveles; ya de vuelta, descubrió su auténtica vocación que lo llevaría a ser uno de los libreros anticuarios más reconocidos de España: sus viajes por Castilla y Portugal buscando libros y papeles viejos alcanzan, en sus recuerdos, los matices de la leyenda.

Nació en Quintueles, Xixón, en 1948. Diplomóse en Maxisteriu y cursó estudios de Filoloxía. Rexenta dende hai años n'Uviéu, al par del Campillín, la meyor llibrería de vieyo d'Asturies. Nel tarrén investigador tien publicáu el trabayu Datos para una bibliografía de Villaviciosa y su Concejo. Como poeta y narrador en castellano algamó diversos premios per tol estáu.

En 1989 dio a estampa'l so llibru en llingua asturiana: Memoria encesa, un conxuntu de poemes que sorprendió prestosamente a críticos y llectores pola madurez de la voz poética nellos espresada, que y habría reeditase ampliáu en 1998.

Fue Xosé Manuel Valdés ún de los autores seleccionaos pa la Muestra corregida y aumentada de la poesía en Asturias (1989) de Ricardo Labra. Na poética qu'acompaña la escoyeta de los sos versos, Valdés Costales compara la so dedicación a la poesía col cultivu d'un viciu priváu: "Mantengo con la poesía un vínculo de análoga naturaleza al que me une al tabaco: con alguna frecuencia hago promesa de dejarlo, pero acabo volviendo siempre, aunque sé que ambas cosas son perjudiciales". Practicante d'un tipu de poética que lu xunta a la llamada "poesía figurativa" o "poesía de la experiencia", neses mesmes llinies afirma que cada poema ye "un fragmento más de ese único poema que (el poeta) parece condenado a escribir toda su vida", una reflesión que podíen suscribir perfectamente Eliot o Borges.

Valdés Costales ye tamién autor de dellos relatos na nuestra llingua, dalgún d'ellos publicáu na revista Lliteratura (v. Antoloxía)